Žaidimai iš kūdikių maisto indelių

Mūsų kūrybiška vasara tęsiasi!!! Vaikai ragauja Marmaluzi gėrybes, o mes, mamos, dalinamės idėjomis, kokiai vaikų veiklai galima panaudoti kūdikių maisto (tyrelių, košyčių, sulčių) indelius. Šį kartą siūlome 10 žaidimų idėjų panaudojant stiklainius, dangtelius ir kitas priemones.

Mes pasirinkome Marmaluzi produkcijos indelius.

Etiketės trukdo susikaupti žaidimui, tad merkiame stiklainius į verdantį vandenį, palaikome 10 min., traukiame, nuplauname po šaltu vandeniu (kad nebūtų karšta laikyti) ir lupame šiek tiek pagrandydami. Būtent Marmaluzi indelių etiketės nusiima neįtikėtinai lengvai, o dangteliai iš viso be etikečių - geriau ir nebūna!!!

Pirmiausia, ką gali nuveikti mažylis su tokiu indeliu, tai:
  1. skaniai ir sveikai paužkandžiauti;
  2. mokytis savarankiškai gerti (juk sultys skanios, išpilti gaila, reikia pasistengti gražiai pakelti ir padėti, atsargiai gerti);
  3. mokytis atsukti - užsukti kamštelį;
  4. mokytis įpilti - išpilti.

ŽAIDIMAI

1. Rūšiuoklis. Nors Adomas jau "išaugo" iš taupyklių ir rūšiuoklių amžiaus (turiu omeny, kad jau puikiai valdo šiuos įgūdžius ir būtų galima tobulėti toliau), bet jam taip patinka šie užsiėmimai, kad kartais pats išsitraukia šias dėžutes ir dar pažaidžia kaip kūdikis :)

2. Žvejyba su tinklu. Kai vasara nelepina karštu oru, maudynes galima susirengti ir namuose, o kad jos būtų įdomesnės - siūlom išbandyti žvejybą. Atėjus karštesnei vasarai šį žaidimą galima būtų perkelti į atvirą vandens telkinį, pripučiamą baseiną ar močiutės kibirą.

ĮSPĖJIMAS! Niekada nepalikite savo vaiko vieno žaisti su vandeniu! Šis žaidimas skirtas tik žaisti kartu su mažyliu.

3. Atminties žaidimas. Vidinę dangtelio pusę nudažiau baltais dažais ir padengiau laku tik dėl to, kad gražiau atrodytų :) Pasirinkus didesnius lipdukus, dažyti visai nereiktų. Lipdukai - iš vaikiško žurnaliuko. Su lipdukais galima gaminti kartu su metinuku, greitai ir lengvai pasiekti rezultato. Su vyresniu vaiku galima būtų piešti flomasteriais ar dažais - dengteliai būtų kur kas originalesni.

Kuo šis žaislas ypatingas:
  • gaminti galima kartu - tai taip pat puikus žaidimas: dažyti, klijuoti lipdukus;
  • parodžius vieną paveikslėlį - surasti kitą tokį pat: lavina mąstymą, atmintį;
  • mokyti gyvūnų garsų;
  • vyresniam žmogučiui galima pasiūlyti žaisti su uždengtais paveikslėliais, pvz., atvertus vieną - rasti kitą tokį pat: taip pat lavina atmintį;
  • galima klijuoti raideles, skaičius ir mokyti skaityti / skaičiuoti.

4. Magnetukai. Galima mokytis raidžių, skaičių, gyvūnų arba tiesiog smagiai dėlioti ant šaldytuvo. Pačių magnetukų galima įsigyti rankdarbių parduotuvėse ar kitose specializuotose parduotuvėse. Aš magnetukus pirkau PC Senukuose. Tiksliau, įsigijau pakankamai pigius baldinius magnetus, išardžiau konstrukciją ir pasilikau tik magnetus. Juos klijavau su karštais klijais vidinėje dangtelio pusėje. Pirmas bandymas buvo su super glu klijais, tačiau po pirmo smūgio į grindis iš karto atsiklijavo. Išorinėje dangtelio pusėje priklijavome lipdukus iš vaikiško žurnaliuko. Pasirinkau lipdukus, nes Adomas vis dar mėgsta paragauti naujus daiktus, tad dažai čia nelabai tiktų.

ĮSPĖJIMAS! Kad ir kaip tvirtai priklijuotas magnetas, jis gali bet kuriuo momentu atsiklijuoti, o mažylis jį praryti, tad šis žaidimas taip pat skirtas žaisti tik su suaugusiojo priežiūra.

5. Kas stiklainyje gyvena? ARBA "Žinutė butelyje" :)

Pirmas variantas: ryžiai + spalvotos sąvaržėlės --> pilame į stiklainį. Iš išorės su magnetu (patartina kuo didesniu) gaudom sąvaržėles. Būtina stebėti ne tik sąvaržėles, bet ir vaiką, kad neprarytų magneto. O šiaip labai smagus užsiėmimas tiek visai mažam, tiek didesniam.

Priemonės:

Rezultatas:

Antras variantas: vanduo + blizgūs klijai --> pilame į stiklainį ir plakame. Stebime, kaip krinta blizgantis sniegas... :) Sunkiausia šio žaislo kūrimo dalis - įsigyti blizgių klijų. Aš pati radau atsitiktinai užsukusi į raštinių prekių parduotuvę, nors tokia prekė net ir šiose parduotuvėse retas reiškinys.
Adomas stiklainį tikrai ne kartą išmetė iš rankų, o kartą net ir stipriai šveitė - nedužo!

6. Gumytės.  Mano pasiūlymas Adomui buvo nuimti suvertas gumytes nuo dėžutės (lavina smulkiąją motoriką), tačiau jis sugalvojo susiverti jas ant rankos. Kūrybiškas mano vaikas :) Vyresniam vaikui galima pasiūlyti ir pačiam suverti gumytes ant dėžutės.

7. Meškeriojimas. Apvyniojus spalvota lipnia juosta medžio šaką ir pritaisius raištelį, ši gali virsti puikia meškere.  Marmaluzi sulčių indelių skylė yra idealaus pločio - ne per platu ir ne per siaura, tad galima sugalvoti įvairesnių "kabliukų". Mes išbandėme: pieštuką, medinį varžtą, skalbinių segtuką, skalbinių segtuką ant pieštuko.

"Kabliukus" prie meškerės lengvai  tvirtinau lipnia juosta, taip nesunku kaitalioti daiktus. Ką gi belieka vaikams išsirikiuoti ir sutrimitavus starto pradžią stengtis kuo greičiau pataikyti meškerę į eketę (buteliuką). Aš surengiau vaikams meškeriojimo estafetes.

Tai gali būti ir rungtis estafetėje, gimtadienio ar kitos šventės žaidimas. Arba  smagus būdas žaisti šeimoje. Lavina koordinaciją, ugdo kantrybę, sveikas noras laimėti. Mažyliams  tai irgi patiks.

8. Žvejyba. Mums šis žaidimas baigėsi maudynėmis baseine su batais vėlų vakarą, bet ir jo pradžia buvo nemažiau įdomi vaikams. Galima vienas du paruošti žaidimą, vienas du jį sužaisti, bet galima rinktis ir ilgesnį variantą. Imam enciklopediją (knygą ar internetą) sužinom kas gyvena po vandeniu! Galima prisiminti nuotykius iš vasaros kelionių - mes kartą Maltoje nardydami  su vaiku pamatėme medūzą...

Tuomet imame baltus tyrelių dangtelius ir kuriame žuvytes, medūzą, aštuonkojį. Žuvyčių uodegos ir pelekai iškirpti iš politilieninių maišelių ir pritvirtinti lipnia juosta (neatsiklijavo). Paprasčiau norint, galima tiesiog markeriais piešti ant indelių žuvytes. Vaikams smagu  buvo kurti ir pažaisti ir su tokiais žaisliukais.

Meškeres jau buvau pagaminus ankstesniam žaidimui, tad reikėjo tik prie raištelio galo pritvirtinti magnetus. Nuo jūsų norų priklauso ir žvejybos vieta. Puikiai galima žvejoti tiek sausai, tiek šlapiai. Magnetas kimba prie žuvyčių, belieka traukti ir dėti į kibiriuką. Tuomet skaičiuoti ir vėl kartoti žaidimą nuo pradžių arba improvizuoti ... pvz. netyčia įgriūti ir plaukioti kartu.

9. Piešimas ant stiklo. Reikia stiklo dažų rinkinuko ir stiklinių indelių nuo sulčių ar tyrelių. Iš vienų gaunasi puikios stiklinaitės, vazelės, iš kitų žvakidės, pieštukinės, ar indeliai smulkmenoms. Piešim ant stiklo? - pirmą kartą vaikai tikrai nustemba! Vėliau prie visų noriu dažyti, noriu lipdyti, noriu dėlioti dažnai išgirsite noriu kurti ant stiklo!

Tai gali būti gimtadienio programos dalis arba rankų darbo dovanėlė vietoj atviruko, o gal lauktuvė pasiilgtiems seneliams.

10. Šviesaforas. Hubertui dabar brum brum amžius, jam smagu  ropoti paskui mašinytę ir burgzti.  Markui patinka kurti trasas, tad įdomesniam žaidimui pasigaminome šviesaforą. Reikėjo karštų klijų, apvalių tyrelių dangtelių, medinio pagaliuko nuo ledų.

Markas lavino savo rankytę apvesdamas dangtelius ant spalvoto popieriaus, kirpdamas.

Šviesaforą galima neštis ant smėlio trasų ar žaisti namuose. Gaminant  nepamirškit aptarti, kodėl reikalingi šviesaforai, kokios spalvų reikšmės. Mažesni gali mokytis spalvų ir ieškoti aplinkoje esančių daiktų tokios pačios spalvos. Su vyresniais galima tokiu pačiu principu pasigaminti ir kitų kelio ženklų bei aptarti jų reikšmes.

Taigi ragaujam, nusivalom lūpų kampučius ir ŽAIDŽIAM!